07/11/2017
Publication GSI2017
OAI : oai:www.see.asso.fr:17410:22598
contenu protégé  Document accessible sous conditions - vous devez vous connecter ou vous enregistrer pour accéder à ou acquérir ce document.
- Accès libre pour les ayants-droit

Résumé

Collection

application/pdf Anisotropic Edge-based Balloon Eikonal Active Contours Da Chen, Laurent Cohen
Détails de l'article
- Accès libre pour les ayants-droit

Anisotropic Edge-based Balloon Eikonal Active Contours
application/pdf Anisotropic Edge-based Balloon Eikonal Active Contours (slides)

Métriques

logo_see.gif
<resource  xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
                xmlns="http://datacite.org/schema/kernel-4"
                xsi:schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4/metadata.xsd">
            <title>Anisotropic Edge-based Balloon Eikonal Active Contours</title></titles>
        <publisher>SEE</publisher>
        <publicationYear>2018</publicationYear>
        <resourceType resourceTypeGeneral="Text">Text</resourceType><dates>
	    <date dateType="Created">Thu 8 Mar 2018</date>
	    <date dateType="Updated">Thu 8 Mar 2018</date>
            <date dateType="Submitted">Tue 13 Nov 2018</date>
	</dates>
        <alternateIdentifiers>
	    <alternateIdentifier alternateIdentifierType="bitstream">e8baa96353ce23f78b30b0d14c73c3c584b0c79e</alternateIdentifier>
	</alternateIdentifiers>
        <formats>
	    <format>application/pdf</format>
	</formats>
	<version>37320</version>
        <descriptions>
            <description descriptionType="Abstract">In this paper, we propose a new edge-based active contour model for image segmentation and curve evolution by an asymmetric Finsler metric and the corresponding minimal paths. We consider the edge anisotropy information and the balloon force term to build a Finsler metric comprising of a symmetric quartic term and an asymmetric linear term. Unlike the traditional geodesic active contour model where the curve evolution is carried out by the level set framework, we search for a more robust optimal curve by solving an Eikonal partial differential equation (PDE) associated to the Finsler metrics. Moreover, we present an interactive way for geodesics extraction and closed contour evolution. Compared to the level set-based geodesic active contour model, our model is more robust to spurious edges, and also more efficient in numerical solution.
</description>
        </descriptions>