bandeau-bleu_fond_blanc.jpg
Site:
ETTC 2017

Articles:
How new technologies (Big Data, Internet of things, ...) will change our tests activities?
The world of test & telemetry is changing quickly. Whatever the industry field: aeronautic, space, automotive, defence, railways ... we are facing tremendous change: reallocation of telemetry spectrum pushed by the mobile network operators, Internet of Things (IoT) driving low cost solutions for sensors, computing and wireless devices, Big Data opening new ways to analyse the information collected ...
Although new technologies will change our way of working, the question is how and when?
The ambition of ETTC 2017 is to help attendees to answer the questions they have in these technical areas.
Listen to the conference presentations, exchange information with your peers, extend your professional network, learn about standards, improve your knowledge and visit the large exhibition hall with exhibits from suppliers covering the various technological domains of our industry.

Conference

ETTC2017 wiIl provide the opportunity for scientists and engineers to report and discuss the latest developments in testing methods, especially in aeronautic and space domain.
ETTC 2017 fournira aux scientifiques et aux ingénieurs l’occasion de présenter et de discuter les derniers développements des méthodes d’essai, en particulier dans le monde aéronautique et spatial.

L’Association Aéronautique et Astronautique de France (3AF) et la Société de l’Electricité, de l’Electronique et des Technologies de l’information et de la Communication (SEE) organisent la nouvelle édition de la Conférence Européenne des Essais et Télémesures, ETTC 2017. Une attention particulière sera portée cette année sur  comment les technologies utilisées pour le « Big data » peuvent aider la communauté des essais. Une session spéciale sera organisée par l’ICTS (International Consortium for Telemetry Spectrum) et une par l’ETSC (European Telemetry Standardization Committee).

The 3AF and SEE societies organize the next ETTC2017 edition. This year, specific attention will be paid to: how “Big data” technology can help the tests community. A special session will be organised by ICTS (the International Consortium for Telemetry Spectrum) and one by ETSC (European Telemetry Standardization Committee).

Exposition / Exhibition

Les développements technologiques en cours et les matériels existants seront mis en valeur par l’exposition qui accompagne la conférence.
On-going technological developments and recent test equipments will be on display at the exhibition associated with the conference.

Secrétariat ETTC 2017 / ETTC 2017 Office

3AF – 10, avenue Edouard Belin – 31400 TOULOUSE – France
Tel: +33(0)5 62 17 52 80 – Fax: +33(0)5 62 17 52 81

Depuis 1985, ETTC est organisé conjointement par la 3AF et la SEE, en liaison avec l’Arbeitskreis Telemetrie EV en Allemagne et l’International Foundation for Telemetering aux Etats-Unis. ETTC est organisé, en France les années impaires en alternance avec le colloque ETC, en Allemagne, les années paires.
Since 1985, ETTC is jointly organised by the 3AF and SEE with Arbeitskreis Telemetrie EV in Germany and the International Foundation for Telemetering in the United State. ETTC is held in France each odd year, alternately with the German conference ETC the even year.

Centre des Congrès Pierre Baudis, Toulouse (France)

11, esplanade Compans Caffarelli
31000 Toulouse - France

isae.jpg ceas_logo.jpg logoaaaf-05_162x120.jpg logo_see.gif ni_logo_1083x348.jpg logo-zodiac.jpg airbus_group_2.jpg