Analyse d'un batterie Lithium par des techniques IRM

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Des techniques basées sur l'Imagerie par Résonance Magnétique qui permet une visualisation totalement non invasive et une caractérisation de l'évolution des électrodes et de l'électrolyte. Les travaux actuels sont centrés sur les batteries lithium-métal et sur l'observation de la construction de la microstructure des électrodes durant la charge.

Des chercheurs de Cambridge University, Stony Brook University, et New York University ont développé une méthodologie basée sur l'IRM - Imagerie par Résonance Magnétique - qui permet de regarder à l'intérieur d'une batterie sans la détruire. Leur technique, qui est décrite dans une Lettre en ligne de la revue Nature Materials du 12 février 2012, intitulée
Li MRI of Li batteries reveals location of microstructural lithium
crée aussi la possibilité d'améliorer les performances et la sécurité par la connaissance du travail interne des constituants.

Abstract
There is an ever-increasing need for advanced batteries for portable electronics, to power electric vehicles and to facilitate the distribution and storage of energy derived from renewable energy sources The increasing demands on batteries and other electrochemical devices have spurred research into the development of new electrode materials that could lead to better performance and lower cost (increased capacity, stability and cycle life, and safety) These developments have, in turn, given rise to a vigorous search for the development of robust and reliable diagnostic tools to monitor and analyse battery performance, where possible, in situ Yet, a proven, convenient and non-invasive technology, with an ability to image in three dimensions the chemical changes that occur inside a full battery as it cycles, has yet to emerge. Here we demonstrate techniques based on magnetic resonance imaging, which enable a completely non-invasive visualization and characterization of the changes that occur on battery electrodes and in the electrolyte. The current application focuses on lithium-metal batteries and the observation of electrode microstructure build-up as a result of charging. The methods developed here will be highly valuable in the quest for enhanced battery performance and in the evaluation of other electrochemical devices.
IRM d'une batterieCrédit Nature Materials Publishing Group

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